Android 10 maakt directe streaming naar hoortoestellen mogelijk

Vanaf vandaag is Android versie 10 beschikbaar en dit is héél goed nieuws voor hoortoesteldragers. Vanaf deze versie is het namelijk mogelijk om direct gesprekken en muziek te streamen naar de hoortoestellen via het zogenaamde Bluetooth Low Energy (BLE) protocol.

De eerste hoortoestellen die gebruik zullen maken van deze technologie zijn de ReSound LiNX Quattro en de Beltone Amaze welke reeds op de markt zijn. Na een update van zowel de hoortoestellen als de smartphone (naar Android 10) kan er gebruik gemaakt worden van deze technologie. In de toekomst zullen er ongetwijfeld meerdere fabrikanten volgen, de technologie van Google is namelijk open source en kan dus door iedereen gebruikt worden.

De eerste Android telefoons met deze Android versie zijn de Google Pixel 3, Google Pixel 3 XL, Google Pixel 3a en Google Pixel 3a XL. Ook andere telefoons zullen binnenkort geupgrade kunnen worden naar deze nieuwe android versie.

Zodra er nieuwe hoortoestellen of smartphones beschikbaar komen met deze technologie houden we jullie uiteraard op de hoogte.

Geschreven op: 04/09/2019