De nieuwe ReSound ENZO Q voor zwaardere gehoorverliezen

Recent heeft ReSound een nieuw hoortoestel op de markt gebracht; De ReSound ENZO Q (Quattro). Het hoortoestel beschikt over de bekende ReSound LiNX Quattro technologie. Deze technologie is nu ook beschikbaar voor de zwaardere gehoorverliezen, maar dan in een nieuw hoortoestel. De ReSound ENZO Q is verkrijgbaar in zowel High Power als Super Power. Dit zijn beiden BTE-hoortoestellen (achter-het oor).

Door de inbreng van de bestaande technologie uit de ReSound LiNX Quattro familie beschikt de ENZO Q over veel indentieke mogelijkheden. Hierdoor is het hoortoestel sneller en zuiniger dan zijn voorganger de ReSound ENZO 3D. Ook de rekenkracht en het geheugen zijn verhoogd, waardoor er meer mogelijk is tijdens het dragen van de ENZO Q. Het nieuwe hoortoestel moet het gehoor van de drager in rumoerige situaties verbeteren, het horen van hoogfrequente geluiden moet makkelijker worden en de spraakverstaanbaarheid verbeteren.

Daarnaast is het nieuwe hoortoestel van ReSound in staat om de omgeving van de drager automatisch te detecteren en de geluidsinstellingen aan de hand van de situatie aan te passen. Hierdoor worden luide achtergrondgeluiden, zoals het verkeer comfortabel gemaakt, maar nog steeds hoorbaar is. Dit moet zorgen voor een comfortabele gehoorervaring.

Connectiviteit
De ENZO Q beschikt over de hedendaagse connectiviteit. Er kan draadloos verbinding worden gemaakt met zowel Android telefoons als iPhones (Apple) en de Resound accessoires. Hierdoor kan er eenvoudig audio worden gestreamd vanaf de telefoon naar de hoortoestellen. Zo kunnen bijvoorbeeld, telefoongesprekken makelijker worden gevoerd.
Ook biedt het hoortoestel de mogelijkheid om verbinding te maken met ringleidingsystemen, wat ervoor zorgt dat geluid in openbare ruimtes beter naar het hoortoestel komt. Het verbinden van het hoortoestel met een audioapparaat via bedrading is ook mogelijk met DAI (Direct Audio Input).

Foto: Resound.com

Geschreven op: 02/03/2020