De Oticon OPN S hoortoestellen: Geen feedback en nog beter spraakverstaan

Oticon lanceert de opvolger van de Oticon OPN: De Oticon OPN S. Oticon belooft dat het nieuwe hoortoestel definitief afrekent met feedback; het irritante gefluit wat veel hoortoestel-gebruikers wel herkennen. Daarnaast komen ze met een legio aan andere verbeteringen.

Uitvoeringen:

Feedback-problemen volledig opgelost (OpenSound Optimizer)
Oticon geeft in haar persbericht als eerste aan dat het vervelende gefluit van de hoortoestellen (feedback) volledig gedag gezegd wordt met deze hoortoestellen. Veel hoortoestel-gebruikers kennen het probleem wel en alle fabrikanten hebben in de loop der jaren functies ingebouwd voor zogenaamde 'feedback-cancelling'. Oticon zegt dit probleem compleet opgelost te hebben.

Verbetering van spraakverstaan in rumoer
De Oticon OPN werd al geroemd voor haar spraakverstaan in rumoer. Oticon zegt met de OPN S dat dit nog verder verbeterd is. Doordat deze Oticon OPN S hoortoestellen 30% meer spraaksignalen naar de hersenen kan sturen kan de drager nog beter focussen op spraak.

Verbeteringen in de app (OpenSound Booster)
Ook de app krijgt nieuwe functionaliteiten er bij. Met de OpenSound Booster kunnen de hoortoestellen gemakkelijk een 'boost' krijgen die de gebruiker zelf kan bedienen via de Oticon On App.

Oplaadbaar
Alle nieuwe Oticon OPN S hoortoestellen zullen verkrijgbaar zijn als oplaadbare variant. Geen ZPower kit zoals de vorige generatie maar een echt geintegreerde accu die voldoende opgeladen kan worden om de gehele dag mee te kunnen gaan.

Overige functies
De echte lancering zal nog even op zich laten wachten. De geruchten gaan echter dat de Oticon OPN S ook online aanpasbaar zijn zoals bijvoorbeeld ook de ReSound LiNX Quattro.

Wilt u als eerste de Oticon OPN S gaan uitproberen? Neem dan contact op op 085-4863743 of stuur een bericht via de contactpagina.

Geschreven op: 19/02/2019