De Starkey Livio Edge AI: Een oplaadbaar in-het-oor hoortoestel mét 2.4 Ghz streaming

Op 16 januari heeft Starkey tijdens de "Starkey Hearing Innovations Expo" een nieuw hoortoestel aangekondigd; De Starkey Livio Edge AI. Het eerste oplaadbare in-het-oor hoortoestel dat ook nog eens over 2.4 Ghz technologie beschikt, en dus draadloos met o.a. smartphones gekoppeld kan worden voor streaming van muziek en telefoongesprekken.

Het hoortoestel lijkt meer op een set Bluetooth-oordoppen dan op een klassiek hoortoestel, maar kan dus vele malen meer. Alle functionaliteiten van de reeds gelanceerde Starkey Livio AI zitten er in, maar nu ook de "Edge technologie", een functie die speciaal gemaakt is om beter spraak te kunnen verstaan in rumoer.

Volledig opgeladen gaat het hoortoestel zo'n 23 uur mee of 4 uur continue streaming. De oplader zelf heeft ook een accu dus dient als reislader, mochten ze toch leeg zijn kunnen ze even snel weer bijgeladen worden.

Het hoortoestel zal medio februari op de markt verschijnen in Amerika. Het is nog niet duidelijk wanneer deze op de Nederlandse markt zal komen, uiteraard houden we jullie op de hoogte.

Foto: Hearinghealthmatters.org

Geschreven op: 18/01/2020