Livio AI van Starkey: het allereerste hoortoestel met ingebouwde activity tracker

Livio AI beschikt niet alleen over superieure geluidskwaliteit, maar is tevens het allereerste hoortoestel op de markt met een ingebouwde activity tracker. Met behulp van ingebouwde sensoren en kunstmatige intelligentie, kan het hoortoestel de fysieke en mentale gezondheid van een gebruiker meten.

Superieure geluidskwaliteit met Hearing Reality
Het gehoor is complex. We horen constant een scala aan geluiden van verschillende bronnen. Zo bestaan er achtergrondgeluiden, externe geluiden die moeten worden geblokkeerd zodat u zich kunt blijven concentreren op dat wat u wilt horen en geluiden zoals de stem van uw gesprekspartner. Wanneer u goed kunt horen, focussen uw hersenen zich vanzelf op het juiste geluid. Bij gehoorverlies worden de lagen minder vloeiend en wordt de focus onduidelijker.

Volgens Brandon Sawalich, president van Starkey Hearing Technologies, is Livio AI het best presterende en best klinkende hoortoestel dat Starkey ooit heeft gemaakt. Starkey introduceert met Livio AI een nieuwe technologie: Hearing Reality. Hearing Reality maakt gebruik van computerverwerking om te helpen bij het focussen van al deze geluidslagen om het natuurlijke gehoor beter na te bootsen. Stille geluiden zijn stil, ruis kan worden genegeerd en u kunt zich weer concentreren op de geluiden die u wilt horen.

Ingebouwde sensoren en kunstmatige intelligentie

Deskundigen zijn het erover eens: het hoofd, met name het oor, is een veel nauwkeurigere plek om onze fysieke activiteit en de signalen van ons lichaam te meten dan de pols of broekzak. De geïntegreerde 3D bewegingssensoren in de Livio AI stellen de hoortoestellen in staat beweging te detecteren, activiteiten te volgen en gebaren te herkennen. De hoortoestellen communiceren met elkaar en mobiele accessoires om zinvolle, real-time feedback te geven over het algehele lichaam en de mentale gezondheid en conditie van gebruikers. Dankzij kunstmatige intelligentie kunnen Livio AI-hoortoestellen bediend worden door op het oor te tikken in plaats van via een knop op het hoortoestel of een afstandsbediening. Daarnaast kan het hoortoestel in combinatie met een smartphone vreemde talen vertalen en de fysieke en mentale gezondheid meten.

Ingebouwde activity tracker
De hoortoestellen van Livio AI maken het gemakkelijk uw lichamelijke en mentale gezondheid op de voet te volgen. In combinatie met de nieuwe Thrive Hearing app volgen de hoortoestellen uw fysieke activiteit (vergelijkbaar met een FitBit) en meten ze acties die goed zijn voor de gezondheid van uw hersenen, zoals dagelijks gebruik van hoortoestellen, sociale betrokkenheid en de tijd die u besteedt aan het luisteren. De app combineert elke dag uw lichaams- en hersenactiviteiten om u een zogeheten ‘Thrive Wellness Score’ te geven, die u helpt bij het behalen van uw fysieke en mentale doelen.

Livio AI Starkey app
De nieuwe Thrive Hearing app voor de beste luisterervaring
De nieuwe app maakt het gemakkelijk om gebruik te maken van alle voordelen van Livio AI en elke luisterervaring te verbeteren. Zo kunt u met de nieuwe app telefoongesprekken beantwoorden, het volume regelen en op afstand uw gehoorapparaat aan laten passen door uw audicien. U kunt gepersonaliseerde herinneringen creëren en gebruiken. De herinneringen worden automatisch geactiveerd als u bij een favoriete of bekende locatie bent. Ook is het mogelijk via de app vreemde talen te vertalen en direct te streamen naar het hoortoestel.

Livio AI van Starkey is begin 2019 verkrijgbaar.

Geschreven op: 31/01/2019
  • Bel 085 - 486 3743