Philips en William Demant gaan samenwerken in de hoorzorg

Binnenkort zal William Demant, eigenaar van onder andere Oticon en Bernafon, gaat hoortoestellen op de markt brengen onder de naam van Philips. Op deze manier wil William Demant de bekende naam van Philips als wereldwijd bekende speler in de gezondsheidszorg in een licentieovereenkomst uitnutten.

In het eerte persbericht zegt Søren Nielsen, President & CEO: "We zien duidelijk een goede match tussen de technologische knowhow van William Demant en Philips 'bredere aanbod aan gezondheidszorg. Door een partnerschap aan te gaan met Philips, krijgen we een unieke gelegenheid om verbonden hoortoestellen (verbonden met de smartphone/ internet) naar een hoger niveau te tillen en nieuwe en opwindende oplossingen aan te bieden binnen geïntegreerde zorgdiensten ten behoeve van zowel professionals als mensen met gehoorverlies". Of dit zal betekenen dat de bedrijven ook daadwerkelijk samen zullen optrekken op gebied van ontwikkeling en innovatie wordt niet helemaal duidelijk in het eerste persbericht. William Demant geeft aan later meer details te zullen publiceren over de aanstaande samenwerking.

Uiteraard staan wij vooraan in de rij om straks, samen met onze klanten, de eerste Philips hoortoestellen uit te gaan proberen.

Geschreven op: 06/08/2018