Phonak Audéo Life; het eerste waterdichte oplaadbare hoortoestel

Op woensdag 30 augustus 2021 bracht Phonak het bericht naar buiten dat zij een innovatief hoortoestel op de markt gaan brengen. Het hoortoestel zal Phonak Audéo Life gaan heten.

Waterdicht en oplaadbaar

Het is het eerste hoortoestel dat volledig waterdicht en oplaadbaar is. Met waterdicht bedoeld Phonak ook écht waterdicht, namelijk zweet- en douchebestendig. Het hoortoestel is tot 50 centimeter waterdicht. De Phonak Audéo Life heeft een Parylene coating. Een beschermende laag die het hoortoestel als het ware dicht sealt.

Technologie

Aan de binnenkant van het hoortoestel is de Paradise-technologie geïntegreerd. Volgens Phonak het bestverkopende platform in het eerste jaar ten opzichte van de eerdere platformen, zoals Marvel. De Paradise-technologie zorgt voor uitstekende geluidskwaliteit, universele bluetooth-verbinding met Apple en Android en toegang tot spraakassistenten met tap control. Daarnaast de mogelijkheid om meerdere apparaten tegelijk te koppelen en zonder loskoppeling te wisselen tussen apparaten.

Nieuw accessoire

De Audéo Life hoortoestellen worden samen uitgebracht met een nieuw inductieve oplader; Phonak Charger Case Go. Het opladen kan thuis via de netstroom of onderweg, door de oplader op te laden. De hoortoestellen worden door middel van magneten op hun plaats gehouden. Op die manier zullen ze er niet uitvallen.

Beschikbaarheid

Op dit moment is het hoortoestel nog niet verkrijgbaar in Nederland, enkel in de Verenigde Staten. Wij verwachten dat het hoortoestel zo snel mogelijk naar de Nederlandse markt komt en verkrijgbaar zal zijn in ons assortiment. Wij houden jullie op de hoogte!

Foto: www.hearingtracker.com

Geschreven op: 31/08/2021