Signia breidt het AX-platform uit met de Signia Insio AX

Signia breidt het productfolio van het AX-platform uit met een in-het-oor (IHO) hoortoestel; Signia Insio Charge&Go AX. Ze noemen dit ook wel een custom-hoortoestel (ITC of ITE), omdat deze opmaat worden gemaakt. In tegenstelling tot de populaire Signia Silk hoortoestellen, die direct te dragen zijn, is dat bij de Insio-hoortoestellen niet. In deze blog vertellen wij u meer over deze Insio AX-hoortoestellen.

Insio Charge&Go AX

Het zijn de eerste custom/ IHO-hoortoestellen van Signia die op te laden zijn en beschikken over een bluetooth verbinding. De Insio AX-hoortoestellen worden opmaat gemaakt op basis van de gehoorgang van ieder persoon. Het smalle design zorgt voor een fijn comfort, waardoor ze de hele dag te dragen zijn.

AX-platform

Het AX-platform van Signia is ondertussen wel bekend bij de meeste mensen. De techniek levert een zeer heldere spraakverstaanbaarheid in uitdagende luisteromgevingen door middel van Augmented Reality (AR). Daarnaast zorgen bewegingssensoren ervoor dat de situatie van de drager wordt herkend. De hoortoestellen passen zich hier automatisch op aan.

Opladen

Het opladen van de Insio AX-hoortoestellen kan met een draadloze oplader. De oplader kan aangesloten worden op het stopcontact, maar beschikt ook over een accu. Dit betekent dat de oplader mee te nemen is en de hoortoestellen onderweg zonder stopcontact op te laden zijn. Echt handig! Een volle batterij beschikt over een maximale capaciteit van 20 uur.

Bluetooth

Wat we ook nog niet vaak gezien hebben is dat custom-hoortoestellen over bluetooth beschikken, waardoor Android- en Apple-apparaten draadloos verbonden kunnen worden. Bellen, muziek luisteren en tv kijken gaat nu zeer eenvoudig! Daarnaast kunnen de hoortoestellen gekoppeld worden met de bijbehorende Signia apps. Met deze apps kan de drager zelfstandig instellingen aanpassen, zoals het volume. Ook kunnen de hoortoestellen op afstand bijgesteld worden door een van onze audiciens.

De Signia Insio Charge&Go AX zullen beschikbaar zijn in drie tech-levels: 3, 5 en 7. En beschikbaar in 6 verschillende kleuren. Te bekijken op deze pagina.

De Signia Insio Charge&Go AX-hoortoestellen zijn op dit moment nog niet beschikbaar in Nederland. We verwachten dat ze in het najaar van 2021 beschikbaar zullen zijn in ons assortiment als een van de eerste in Nederland. We houden jullie op de hoogte!

Bron: www.signia-pro.com

Geschreven op: 27/09/2021