Starkey introduceert de opvolger van de Livio hoortoestellen; Starkey Evolv AI

Starkey Evolv AI wordt de opvolger van de bekende Starkey Livio hoortoestellen. Zoals we gewend zijn van Starkey is men vaak innovatief met nieuwe technologische functies. Bij de Livio hoortoestellen was dit onder andere de mentale en fysieke gezondheidscheck. Met de Evolv AI streeft Starkey ernaar om met nieuwe technologie en een nieuwe gebruikservaring, de relatie tussen de drager en zijn hoortoestellen te transformeren.

Starkey Evolv AI

De Starkey Evolv AI hoortoestellen draaien op het Starkey Sound platform. Dit platform heeft Starkey mede kunnen bouwen, door jarenlang onderzoek uit te voeren en wetenschappelijke algoritmes te verfijnen. Op deze manier kunnen zij een hoge kwaliteit geluid streamen dat vergelijkbaar is aan het menselijk gehoor. Daarnaast maakt het platform gebruik van een machine learning-technologie. Dit betekent dat het hoortoestel zichzelf ontwikkelt en verbeterd, net zoals onze hersenen. De rumoeronderdrukking- en spraakverstaanbaarheid-technologie van het hoortoestel blijft leren van elke situatie. De rumoeronderdrukking onderdrukt 40% meer rumoer in vergelijking met de Livio-technologie. De Evolv AI hoortoestellen maken elk uur 55 miljoen aanpassingen, om de beste kwaliteit te leveren.

Bij de introductie van de Evolv AI hoortoestellen zal ook het eerste CIC-hoortoestel met 2.4 GHz op de markt komen. Dat betekent dat deze CIC-hoortoestellen uitgerust worden met bluetooth en dus audio kunnen streamen met de smartphone. Dit was eerder nog niet mogelijk.

Hieronder een overzicht van het volledige Evolv AI productportfolio:

(De specificaties op de hoortoestel-pagina's kunnen t.z.t. nog aangevuld worden.)

De Starkey Evolv AI hoortoestellen zullen ergens in 2022 in Nederland beschikbaar zijn. Het is nog niet bekend wanneer precies. Op onze website zijn de hoortoestellen alvast te bekijken. Blijf deze pagina in de gaten houden, om op de hoogte te blijven.
Geschreven op: 01/11/2021