OogvoorOren.nl
Algemene informatie
Vergoedingen
- Vergoedingen hoortoestellen Zilveren Kruis, Interpolis, De Friesland, IAK, Prolife en FBTO
- Vergoedingen hoortoestellen Menzis, AnderZorg en Hema
- Vergoedingen hoortoestellen CZ, OHRA en Nationale-Nederlanden
- Vergoedingen hoortoestellen ONVZ, PNO en Vvaa
- Vergoedingen hoortoestellen DSW, StadHolland en inTwente
- Vergoedingen hoortoestellen VGZ, Univé, IZZ, IZA, Zekur, Bewuzt, Promovendum, National Academic, BeSured en UMC
- Vergoedingen hoortoestellen De Amersfoortse en Ditzo
- Vergoedingen hoortoestellen Eno, Salland en ZorgDirect
- Vergoedingen hoortoestellen en gehoorapparaten
- Vergoedingen hoortoestellen aan huis Eno, Salland en ZorgDirect
- Restitutie vergoedingen hoortoestellen VGZ, Univé, IZZ, IZA, Zekur, Bewuzt, Promovendum, National Academic, BeSured en UMC
- Vergoedingen hoortoestellen restitutie-polissen Zilveren Kruis, Interpolis, De Friesland, FBTO, IAK en Prolife
- Vergoedingen hoortoestellen Zilveren Kruis, Interpolis, De Friesland, IAK, Prolife en FBTO zorg aan huis
- Vergoedingen hoortoestellen Zorg en Zekerheid
- Vergoedingen hoortoestellen Zorg en Zekerheid zorg aan huis
- Vergoedingen hoortoestellen CZ-Just Label
- Vergoedingen hoortoestellen Eucare en Aevitae
Bestellen & Betalen
Online aanpassen
Onderhoudstips
- Hoe vervang ik de receiver van mijn ReSound of Interton hoortoestel?
- Hoe vervang ik de SureFit dome van mijn ReSound of Interton hoortoestel?
- Hoe vervang ik de filter van mijn ReSound of Interton hoortoestel?
- Hoe vervang ik de receiver van mijn Signia of Audio Service hoortoestel?
- Hoe vervang ik de Clickdome van mijn Signia of Audio Service hoortoestel?
- Hoe vervang ik de filter van mijn Signia of Audio Service hoortoestel?
- Hoe vervang ik de dome van mijn Signia of Audio Service IHO hoortoestel?
- Hoe vervang ik de filter van mijn Signia of Audio Service IHO hoortoestel?
- Hoe vervang ik de receiver van mijn Starkey hoortoestel?
- Hoe vervang ik de dome van mijn Starkey hoortoestel?
- Hoe vervang ik de filter van mijn Starkey hoortoestel?
- Hoe vervang ik de receiver van mijn Phonak hoortoestel?
- Hoe vervang ik de dome van mijn Phonak hoortoestel?
- Hoe vervang ik de filter van mijn Phonak hoortoestel?
- Hoe vervang ik de receiver van mijn Oticon of Philips hoortoestel?
- Hoe vervang ik de filter van mijn Oticon of Philips hoortoestel?
Garantie & reparaties
Garanties en reparaties
OogvoorOren.nl levert alle producten mét garantie en die garantie gaat al direct in op het moment van aankoop.
Standaard 5 jaar garantie op alle hoortoestellen
OogvoorOren.nl levert 5 jaar garantie op alle hoortoestellen. Wij werken niet met garantiepakketten, u hebt garantie voor de gehele gemiddelde levensduur van uw toestellen. Deze garantie telt niet alleen op het hoortoestel maar ook op receivers (microfoons) op uw hoortoestellen. De garantie heeft betrekking op alle defecten die bij normaal gebruik kunnen ontstaan.
2 jaar garantie op alle hoorhulpmiddelen en accessoires
OogvoorOren.nl levert 2 jaar garantie op alle hoorhulpmiddelen en accessoires. Hierdoor moet u gegarandeerd 2 jaar kunnen genieten van uw aankopen. Binnen deze tijd kunt u het product altijd ter reparatie (of vervanging) aanbieden.
2-5 jaar garantie op oplaadbare accu's van hoortoestellen
Het garantietermijn op oplaadbare accu's van hoortoestellen verschilt per hoortoestelfabrikant. Het garantietermijn ligt tussen minimaal twee jaar en maximaal vijf jaar. Hieronder een overzicht van de hoortoestelfabrikanten en hun garantietermijnen.
Hoortoestelfabrikant | Garantietermijn |
Starkey | 5 jaar |
ReSound | 5 jaar |
Signia | 2 jaar |
Oticon | 2 jaar |
Phonak | 2 jaar |
Philips | 2 jaar |
Widex | 2 jaar |
Audio Service | 2 jaar |
Unitron | 2 jaar |
Coselgi | 2 jaar |
Bernafon | 2 jaar |
Beltone | 2 jaar |
6 maanden garantie op oplaadbare batterijen en accu’s van accessoires
Op batterijen levert OogvoorOren.nl 6 maanden garantie, dit omdat de capaciteit van een accu of oplaadbare batterij afneemt naarmate deze langer en veelvuldig gebruikt wordt. Binnen deze termijn kunt u uw product ter reparatie (of vervanging) aanbieden.
Wettelijke garantie
Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt tevens de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie of speciaal door ons geboden garantie. Deze garanties doen niets af aan de wettelijke garantie.
Artikelen ter reparatie aanbieden
Wij kennen uiteraard de artikelen waar we mee werken en kunnen vaak al op basis van uw input een diagnose stellen wat er mis zou kunnen zijn. Het is daarom verstandig om altijd even contact met ons op te nemen bij een defect, op die manier zijn uw producten zo kort mogelijk onbruikbaar omdat wij alvast zaken in werking kunnen gaan zetten. Nadat u contact hebt opgenomen geven wij u instructies voor het retour sturen, dit gaat soms rechtstreeks naar de fabrikant.
Het opsturen van artikelen
Wanneer u uw artikelen naar ons gaat opsturen bent u zelf verantwoordelijk deze goed te verpakken en goed te verzenden. Wij raden aan dit ook met een Track & Trace code te doen, dit voorkomt misverstanden wanneer artikelen ons niet (goed) hebben weten te bereiken.
Het verwerken van uw reparatie
Wanneer wij de artikelen ontvangen doen wij eerst een kosteloze diagnose. Deze diagnose zal uitwijzen of het defect binnen of buiten de garantie valt. Mocht het defect binnen de garantie vallen zorgen we dat uw artikel zo snel mogelijk gerepareerd (of vervangen) wordt, wanneer het defect buiten de garantie valt zullen wij dit eerst mededelen en altijd de eventuele reparatiekosten overleggen voordat wij de reparatie laten uitvoeren. Bij normaal gebruik heeft u altijd recht op de bovenstaande garanties, hieronder de uitzonderingen:
-
Slijtage door excessief of onjuist gebruik
-
Producten waarbij merk- en/of serienummers zijn veranderd of verwijderd
-
Defecten als gevolg van verwaarlozing of door oorsmeer
-
Defecten die een gevolg zijn van blootstelling aan vocht of chemische of elektrochemische inwerking van water
-
De normale afnemende capaciteit van batterijen en accu’s
-
Defecten als gevolg van overmacht (zoals waterschade, overstromingen, blikseminslag, brand, molest, oproer, oorlog)
Heeft u een vraag, klacht of opmerking? Via het contactformulier kunt u uw vraag stellen, klacht doorgeven of opmerking kenbaar maken. Wij verzoeken u om in ieder geval een correct e-mailadres of telefoonnummer in te vullen, zodat wij contact met u kunnen opnemen. Wij reageren uiterlijk binnen twee werkdagen na ontvangst inhoudelijk op uw bericht.
Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl) of via deze website: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
-
Bel 085 - 486 3743
Ma - Vr. 09:00 - 17:00
Momenteel zijn wij gesloten
-
Live chat
Nu online
Momenteel offline
-
E-mail
Supersnel antwoord
-
Bezoek een kliniek
11 klinieken in Nederland

- Audicien aan huis door heel Nederland
- 60 dagen gratis uitproberen*
- De 11 IntoEars hoorcentra
- Altijd 5 jaar volledige garantie
- Alle merken hoortoestellen
- Audiciens op de klantenservice
- Online aanpassen van hoortoestellen
"Ik ben een zeer tevreden klant en beveel iedereen Oogvoororen aan om klant te worden."
Audio Service Quix 8 G5
Mijn ervaring met oogvoororen is vooral de objectieve benadering en mij helpen bij de keuze van het hoortoestel. Bij andere audiciens werd de keuze bepaald door de sponsorring die de audicien had van de hoortoestellen leverancier. Daarnaast is de service, deskundigheid, vriendelijkheid en prijs bij oogvoororen ruim aanwezig en ben ik een zeer tevreden klant.
Lees meerMartin Stokman
"prima toestel en flexibel in te stellen voor verschillende situaties"
Starkey Livio 1000 RIC R - Oplaadbaar
voor mij was het mijn eerste hoortoestel, maar er ging een wereld voor me open. Door de instelmogelijkheden via de App heb ik nu 3 persoonlijke instellingen gemaakt voor : binnen, buiten en TV kijken, ideaal !
Ik hoor alles weer luid en duidelijk en kan weer relaxed deelnemen aan gesprekken, ook in een gezelschap.
Het opladen en reinigen is met de de oplader snel en simpel.
John Doomen
"Dikke voldoende"
Oticon Ruby 1 miniRITE R - Oplaadbaar
Al vele jaren had ik ervaring met de meer bekende hoorwinkels, het apparaat wat ik tot voor kort droeg was al bijna 15 jaar oud maar voldeed nog redelijk, regelmatig werd ik uitgenodigd bij men vorige apparaten leverancier met een smoes het apparaat schoon te laten maken, maar was ik eenmaal in de winkel dan ging het meteen over een nieuw apparaat wat ik hoog nodig zou hebben. Bij een andere winkel kwam ik wel eens voor een bejaarde kennis met afstel problemen. Hij had de kans gehad om zen apparaten goed af te laten stellen toen hij ze kocht, ze hadden al genoeg tijd in hem gestoken en hij moest maar zien. Zo kwam het over bij me. Een collega met soortgelijke problemen als ikzelf en dezelfde ervaringen met apparaten leveranciers her en der was via via bij Intoears terecht gekomen en was er zeer goed over te spreken, Dus zelf ook een orientatie bezoek gebracht en een afspraak gemaakt, het voelde meteen heel goed aan, prima advies en na afloop had ik het idee geen poot uitgerukt te zijn. Plus en minpunten zijn van minder belang, er zijn natuurlijk mensen me hoorproblemen bij wie niet 1 apparaat (van de 1000 die er zijn) de problemen voor 100% verhelpt, dat ligt niet aan de apparaten maar aan de persoon die ze gebruikt. Dat is ook voor mezelf van toepassing, ik val in categorie 4 of 5, het zal nooit meer 100% gaan worden met wat voor apparaat dan ook, maar wat het tot nu toe geworden is ben ik tevreden mee. In 75% van alle situaties is het verstaan duidelijk verbeterd. Maar ja, in veel huizen ligt er tegenwoordig geen vloerbedekking meer maar plavuizen of glad marmer, en er hangen geen gordijnen voor de vierkante meters grote ramen, meubelen zijn van leer ipv stof. Enorme klankkasten zijn het, zolang er maar 1 of 2 mensen aanwezig zijn (behalve ikzelf) is het nog niet zo'n probleem maar met een kamer vol dan maakt het niet uit op welke van de 5 standen het apparaat staat, je wordt gek.
Lees meerTeun van Driel
"Geweldige service, prima kwaliteit voor een relatief goede prijs"
Oticon More 1 miniRITE R - Oplaadbaar
Het grote voordeel van Oog voor Oren is dat je, na 1 keer op locatie te zijn geweest, alles online kunt doen. Prima gehoormeting in geluidsdichte cabine en uitstekend geanalyseerd en geholpen met het maken van de keuzes. Nadat ik twee maanden kon uitproberen wilde ik de Oticons gewoon houden omdat ze geweldig bevielen. De rest kunnen ze keurig online regelen met mij, ook het bijstellen van de geluidskwaliteit en het regelen van de toonhoogtes.
Bovendien waren de Oticons nogal wat goedkoper dan bij alle andere bedrijven die ik heb bekeken. En omdat het dure toestellen zijn, is die korting van vele honderden euro's de moeite waard.
Jan-Willem
"Geweldig goed geholpen, met een heel mooi product."
Oticon Siya 2 MiniRITE
Na 5 jaar een specsaver product gebruikt te hebben, overgestapt naar IntoEars.
Wat een bijzondere ervaring, toen ik écht weer goed kon horen!
Ik kreeg tranen in mn ogen van geluk, want zó was het om eindelijk goed te kunnen horen!
Sandra Vervuurt
"ik heb deze in gehad zijn niet goed oogvoororen zijn oplichter"
Oticon More 1 miniRITE R - Oplaadbaar
ik heb deze in gehad zijn niet goed oogvoororen zijn oplichter
Lees meerMaas wilgenburg
"Vrolijk tevreden."
Oticon Opn S 1 miniRITE
Tevreden over service Oog voor Oren.
Na tweede puntjes op de i nu alles goed ingeregeld.
Harrie Rozema
"Zie hierboven"
Starkey Livio AI BTE R 1200 - Oplaadbaar
Zeer prettige en duidelijke uitleg en begeleiding van Monique Baas gedurende het hele traject.
A.I.M. Selders
"Ik ben aan mijn 6e set toe in 6 maanden.Hoe moet dat wanneer je in het buitenland vertoeft."
Phonak Audéo Paradise P90-R - Oplaadbaar
Lees hier boven. Mooie techniek.<br /> Je moet de telefoon niet vergeten. En ook je oplaadtijd niet vergeten mee te nemen. Dus niet langer dan 34 uur dragen als niet over stroom geschikt.
Lees meerGerard Blanksma
"Perfect! Echt een aanrader!"
Audio Service Quix 6 G5
Mijn ervaring met oogvoororen is in 1 woord: perfect! Ik kan geen enkel minpunt noemen. De medewerkers en de audicien zijn bijzonder vriendelijk, geduldig en professioneel. Bovendien hoef je nergens naar toe, de audicien komt bij je thuis. Er is een veel keus en je kunt meteen op de website zien wat de hoortoestellen kosten en wat de kosten voor jou zijn (met jouw zorgverzekering). Ook de nazorg is perfect. Je wordt goed begeleid en als je nieuwe batterijen nodig hebt, kun je ze via de website zeer voordelig bestellen. Wanneer je 10 pakjes bestelt, betaal je zelfs geen verzendkosten. Al met al kan ik iedereen oogvoororen van harte aanbevelen!
Lees meerJegina
"adequaat en plezierig"
Oticon Siya 2 BTE
Moeders is in een verzorgingstehuis, derhalve bezoek aan huis gewenst.
De adviseur Boelo was correct en beleefd. Heeft met liefde en geduld de metingen verricht en een passend advies gegeven.
Ook de nazorg was geweldig.
Dank daarvoor
Richard, Emmen
richard wessel
"gehoorproblemen zijn complex en daar kan men mee omgaan en de juiste oplossingen bieden"
Oticon Opn S 1 miniRITE
Goede ervaring met deze nieuwe toestellen. Geniet van muziek en vogel geluiden en kan verstaan wat er tegen me gezegd wordt.
Lees meerFulco van Aperen
"Prettige "
Oticon Ruby 1 miniRITE R - Oplaadbaar
Goede uitleg gekregen voelde me gehoord
Eerste ervaring dat ik had met oortoestellen
Was erg wennen was bang dat het niet zou lukken
Maar tegendeel
Na het ontbijt doe ik ze in en pas uit als ik naar bed ga
Merk ook dat ik veel minder last heb van mijn suis in mijn oor
Cathy Witlox
"Zeer tevreden over advies "
Starkey Livio BTE R 1200 - Oplaadbaar
Bezoek aan huis is heel fijn
Zeer tevreden over kennis en advies
Fijn om geen batterijen meer te hoeven vervangen.
Adrie
"Kan beter geluisterd worden naar klant"
ReSound LINX 3D 7 61
Oogvoororen in het begin vrij stroef en veel mis gegaan.
Is later wel beter gegaan en hebben fouten opgelost
Hans