Hoe vervang ik de receiver van mijn ReSound of Interton hoortoestel?

Wanneer de hoortoestellen niet meer optimaal werken, zoals het niet meer produceren van geluid, kan het zijn dat de filter of de receiver aan vervanging toe is. De receiver ook wel de luidspreker genoemd, is de slang die tussen het hoortoestel en het oorstukje zit. De receiver ontvangt het geluid en stuurt dit door naar het gehoor.

Bekijk de video om zelfstandig de receiver van uw hoortoestel te vervangen. Onder de video staan de stappen uitgeschreven ter ondersteuning van de video.

1. Pak het hoortoestel en het bijgeleverde witte stokje vast.
  2. Steek het stokje in het gaatje - waar de receiver (slangetje) in het hoortoestel gaat - en druk deze licht omhoog. Het klepje van het hoortoestel komt los.
  3. Trek de receiver uit het hoortoestel.
  4. Plaats de nieuwe receiver in het hoortoestel.
  5. Controleer of de nieuwe receiver goed in het hoortoestel geplaatst is, door er lichtjes aan te trekken.
  6. Druk het klepje dicht. De receiver is nu correct vervangen.

Heeft u al deze stappen doorlopen en ervaart u nog steeds klachten met uw hoortoestel, dan kunt u contact met ons opnemen door te bellen naar: 085-4863743 of een e-mail te versturen naar: info@oogvoororen.nl

U kunt meer handige video's op ons YouTube kanaal vinden betreft onderhoud, hoortoestelaccessoires en mobiele apps.

Handige onderhoudstips voor de hoortoestellen

Handige onderhoudstips voor het schoonmaken en zelfstandig onderhouden van het hoortoestel voor alle merken vindt u hier. Stapgsgewijs worden de handelingen laten zien doormiddel van een video.

Mocht u nog meer video's van OogvoorOren.nl willen zien met betrekking tot het onderhouden en verbinden met smartphones, accessoires en apps, bekijk ons YouTube kanaal hier.

• Bel 085 - 486 3743