Hoe vervang ik de dome van mijn hoortoestel?

De dome is het rubberen oorstukje van het hoortoestel. Dit onderdeel zit vast aan het uiteinde van de slang, die in het oor zit. De dome kan vies worden door de aanmaak van oorsmeer en zijn functie niet meer optimaal vervullen. U kunt de dome dan schoonmaken of vervangen. Wij raden u aan om de dome elke 8 weken te vervangen, tenzij de audicien u anders voorschrijft.

Hoe u de dome van het hoortoestel kunt vervangen, doet u door het hieronder beschreven stappenplan te volgen:

• Stap 1: Pak het hoortoestel goed vast bij de luidspreker.
  • Stap 2: Trek de rubberen dome van de luidspreker af. De dome kan soms stevig vastzitten aan de luidspreker. Wanneer u het hoortoestel op de juiste manier bij de luidspreker vastpakt, kunt u wat harder aan de dome trekken om deze te verwijderen.
  • Stap 3: Vervolgens pakt u de nieuwe rubberen dome uit de verpakking.
  • Stap 4: Pak het hoortoestel opnieuw goed vast bij de luidspreker.
  • Stap 5: Druk de rubberen dome op de luidspreker. Om te controleren of de dome juist geplaatst is, kunt u de dome nog aandrukken.
Heeft u al deze stappen doorlopen en ervaart u nog steeds klachten met uw hoortoestel, neem dan contact met ons op.