Hoe vervang ik de dome van mijn Starkey hoortoestel?

De dome is het rubberen oorstukje van het hoortoestel. Dit onderdeel zit vast aan het uiteinde van de slang, die in het oor zit. De dome kan vies worden door de aanmaak van oorsmeer en zijn functie niet meer optimaal vervullen. U kunt de dome dan schoonmaken of vervangen. Wij raden u aan om de dome elke 8 weken te vervangen, tenzij de audicien u anders voorschrijft.

Bekijk de video om zelfstandig de receiver van uw hoortoestel te vervangen. Hieronder staan de stappen uitgeschreven ter ondersteuning van de video.

1. Pak het Starkey hoortoestel vast bij het uiteinde van de receiver (slangetje), dat bij het dragen in het oor gaat.
  2. Trek de Starkey dome gecontroleerd van de receiver af.
  3. Plaats de nieuwe Starkey dome op het hoortoestel. Druk licht aan.
  4. Controleer of de Starkey dome goed bevestigd is, door nog een paar keer rustig aan te drukken.
  5. De Starkey dome is correct vervangen.

Zoals u al heeft gezien zijn er veel verschillende soorten en maten domes vekrijgbaar op OogvoorOren.nl. Niet elke dome past namelijk op elke receiver, omdat daar ook verschillende maten in zijn.

De Starkey Comfort Bud Domes zijn speciaal gemaakt voor de Starkey hoortoestellen. De domes zijn te onderscheiden in "closed" en "open". De gesloten domes zorgen ervoor dat de gehoorgang volledig wordt afgesloten. De open domes sluiten de gehoorgang minder goed af, waardoor er meer geluid en andere soorten tonen ontvangen kunnen worden.

Heeft u al deze stappen doorlopen en ervaart u nog steeds klachten met uw hoortoestel, dan kunt u contact met ons opnemen door te bellen naar: 085-4863743 of een e-mail te versturen naar: info@oogvoororen.nl.

U kunt meer handige video's op ons YouTube kanaal vinden betreft onderhoud, hoortoestelaccessoires en mobiele apps.